سین سلام گل

طرح سین سلام گل

مؤسسه سلام گل در راستای گسترش فرهنگ تولید در زمینه محصولات کشاورزی و آشنایی بیشتر با حرفه کشاورزی و استفاده بهینه از سبزیجات و میوه‌ها،

مؤسسه سلام گل در راستای گسترش فرهنگ تولید در زمینه محصولات کشاورزی و آشنایی بیشتر با حرفه کشاورزی و استفاده بهینه از سبزیجات و میوه‌ها، جهت هدر رفت کمتر غذا و درک ارزش آن توسط کودکان که زحمت زیادی جهت تولید و تهیه غذا صورت می‌گیرد، در آستانه سال نو ( 1401 ) اقدام به برگزاری طرحی به نام” سین سلام‌گل ” کرد.
در این طرح کودکان با مراجعه به میوه فروشی‌ها، سیب درجه 2 خریداری کرده و سپس همراه با مادر خود فرآورده ای برای سفره هفت سین تهیه کردند. محصولاتی مثل پای سیب، سرکه، سیب خشک و … و در نهایت پس از تحویل سال محصول خود را به بزرگترهای خانواده تقدیم کردند.
اولیا از خرید میوه توسط فرزندشان از میوه فروشی، نحوه تهیه فرآورده و قرار دادن محصول به‌دست آمده در سر سفره ، و در حالیکه با یک پیام نوروزی برای کودکان سراسر دنیا، نوروز را به جهانیان تبریک می گفتند فیلم تهیه کرده و در قالب چند ویدئو آن را با تیم سلام‌گل به اشتراک گذاشتند.
هدف طرح:
درک این موضوع که میوه های درجه 2 میتوانند به فرآورده های عالی تبدیل شوند.
تغییر ذهنیت کودکان که حتماً باید میوه مرغوب خرید و استفاده از میوه های درجه 2 کسر شأن است.
رشد اعتماد به نفس کودکان جهت خرید در یک مکان عمومی و پر رفت و آمد به همراه والدین.
تقویت فن بیان با ارائه آن در جلوی دوربین.

این طرح به صورت رایگان با همکاری پژوهشسرای ناحیه دو شیراز و مدارس استثنائی شوریده شیرازی و خیریه اسلامی برگزار شد که تعداد 689 دانش آموز در این طرح شرکت کردند.
در این طرح، 21 نفر از شرکت کنندگان به عنوان برنده معرفی شده و به همه شرکت کنندگان تقدیرنامه اهدا گردید.