کلمه FAO  مخفف واژه Food and Agriculture Organization  است که در زبان فارسی فائو مخفف کلمات سازمان غذا و کشاورزی است. این سازمان در سال 1945 میلادی با هدف ایجاد امنیت غذایی در دنیا تاسیس شد تا همه انسان‌ها دسترسی همیشگی به غذای سالم و باکیفیت  داشته‌باشند تا بتوانند سالم و پرنشاط زندگی کنند. عضوهای این سازمان، اتحادیه اروپا و 194 کشور است که مقر اصلی این سازمان در رم واقع شده‌است. این سازمان هرساله به مناسبت روز جهانی غذا مسابقه‌ای تحت عنوان طراحی پوستر برگزار میکند که هر سال موضوع  طراحی متفاوت است.

امسال هم سازمان جهانی غذا (خواربار) و کشاورزی ازهمه کودکان 5 تا نوجوانان 19 ساله دعوت کرده که با تخیل و هنر خودشون یک نقاشی از دنیای بدون گرسنگی و دنیایی که در اون همه انسان‌ها به غذای سالم و با کیفیت دسترسی دارند، ترسیم کنند. بعد از طراحی از طرح یا اثر خودتون یک عکس بگیرید یا اسکن کنید و توی سایت فائو به اشتراک بگذارید مهلت شرکت توی این مسابقه و تحویل کارها تا 13 آبان 1401 است و در اخر سه برنده از هرگروه سنی انتخاب می‌شود.

شرایط شرکت در مسابقه به شرح زیر است:

⭕ شرکت در مسابقه رایگان است.

⭕ رقابت در رده‌های سنی ۵ تا ۸سال ، ۹ تا ۱۲سال، ۱۳ تا ۱۵سال و ۱۶ تا ۱۹ سال برگزار می‌گردد.

⭕ هر شرکت کننده تنها اجازه ثبت یک اثر در مسابقه را خواهد داشت. عدم رعایت این مورد باعث رد صلاحیت شرکت کننده خواهد شد.

⭕ طرح‌های ارسالی می‌توانند به صورت نقاشی، طراحی با خودکار، مداد، ذغال، رنگ روغن، اکرلیک، آبرنگ و هم‌چنین رسانه‌های ترکیبی باشند. طرح‌های دیجیتالی نیز اجازه شرکت در مسابقه را خواهند داشت. عکس (Photograph) مجاز به شرکت در مسابقه نخواهند بود.

⭕ پوستر‌های ارسالی نباید شامل متن باشند. درصورت استفاده از متن، مقدار آن نباید بیش از ۲۵ کلمه یا ۱۰۰ کاراکتر باشد. از درج اطلاعات شخصی خود ازجمله اسم، نام مدرسه یا سن در آثار ارسالی پرهیز کنید.

⭕ تمامی آثار باید اصل بوده و فاقد تصاویرعکاسی، لوگو یا اطلاعات شخصی دیگر باشند.

⭕ امکان ارسال آثار تنها از طریق پر کردن فرم ورود وجود خواهد داشت.

⭕ ارسال فایل‌های دیجیتال ذخیره شده صرفا با فرمت JPEG امکان‌پذیر خواهد بود.

سازمان فائو برای راهنمایی بیشترکتابچه‌ای با عنوان کتاب راهنما تهیه کرده که پیشنهاد میکند قبل از طراحی پوستر آن را مطالعه کنید. این کتاب به زبان انگلیسی است که تیم سلام‌گل آن را بازگردانی کرده و در اختیار شما قرار داده.

لینک دریافت کتابچه راهنما به زبان فارسی: دانلود کتاب