گیاهان آرامش بخش

تا حالا به این فکر کردین که با نگهداری چه گیاهانی در اتاقتان می توانید خوابی بهتر و آرامش بخش داشته باشید؟
برای اینکه در شب خواب بهتری داشته باشید خیلی مهم است که هوای اتاقتان آرامش بخش باشد. برای همین است که خیلی از متخصصان پیشنهاد می کنند که به فضای اتاقتان گیاهانی اضافه کنید.
گیاه به کم شدن آلودگی داخل اتاق کمک میکنه
حتی بعضی از تحقیقات این نظریه رو عنوان میکنه که وجود گیاه در محیط باعث آرامش شما می شود. گیاهان زیادی وجود داره که در اینجا به برخی از آن ها اشاره میشه:
☆ نخل راپیس: این گیاه هوای اتاق شما رو تمیز میکنه و از ورود رایکال ها و ذرات سمی به بدن شما جلوگیری میکنه.
نخل راپیس می تونه هوای اتاق رو از آلودگی ها پاک کنه. برای نگهداری از اون کافیه نذارید خاک
روی گلدان خشک بشه و روزی یک یا دوبار آب دادن کافیه.


☆ گیاه لاوندر یا اسطخودوس: اگر واقعا می خواهید اتاق شما حس هنری داشته باشه حتما این گیاه رو امتحان کنید. البته شما باید برای رشد و نگهداری این گیاه کاملا زمانی رو اختصاص بدید. اولین نکته برای پرورش این گیاه در اتاق خواب اینه که نذارید این گیاه احساس سرما کنه. این گیاه به گرما و نور خورشید نیاز داره پس شما می تونید فضایی نزدیک پنجره برای اون انتخاب کنید، این به رشد بهتر و سریع تر کمک میکنه ولی در عوض این گیاه عطری ملایم و آرامش بخش داره که به کم کردن ناراحتی و افسردگی کمک می کنه همچنین خواب آور است و فشار خون شما رو تنظیم میکنه پس از سخت مراقبت کردن از این گیاه اذیت نشید.


☆ گیاه رزماری: خب برای تازه کار ها، رزماری به علت رایحه تندی که داره به کم کردن استرس کمک میکنه. درمقایسه با بقیه این گیاه راحت تر رشد میکنه، فقط اون هارو نزدیک پنجره بذارید و به طور منظم به اون ها آب بدید. این گیاه در تابستان و بهار رشد میکنه و باید از اون در زمستان یکم بیشتر مراقبت کنید. بهترین قسمت این گیاه اینه که رایحه ارامش بخشی به اتاق شما می ده و به خواب بهتر وآرام شما کمک میکنه.


☆گیاه آلوئه ورا: از بین گیاهان دشوار برای رشد، آلوئه ورا از همه آن ها راحت تر هست. آلوئه ورا در بسیاری از فرهنگ ها جایگاه ویژه ای داره و همچنین دارای جنبه های مختلف درمانی در پزشکی دارد. حتی مشخص شده که برای پوست خیلی مفید است. فقط اینجا یک نکته وجود دارد که معمولا در مورد آلوئه ورا نادیده گرفته می شود.برخلاف دیگر گیاهان که اکسیژن را در طول روز منتشر می کنن، آلوئه ورا این کار را در طول شب انجام می دهد پس وقتی در اتاق خوابتان آلوئه ورا وجود داشته باشد، شما احساس آرامش بیشتری می کنید همچنین کیفیت هوای اطرافتان را بهبود می بخشد. آلوئه ورا به آب و نور زیادی نیاز ندارد. هر از گاهی برای آب دادن کافی است فقط سالی یک یا دوبار گدان آن را بزرگتر کنید. برای هر گیاهی مفید است که نور خورشید دریافت کند و بیشتر گیاهان بدون نور می میرند ولی در مورد آلوئه ورا این طور نیست
برای همین یکی از بهترین گیاهان برای تازه کارها است.


چند نکته را فراموش نکنید: شرایط نگهداری هر گیاه متفاوت از دیگری است و هر گیاهی برای خود منحصر به فرد است.
و دیگر اینکه صبر و بردباری برای نگهداری و رشد گیاه خیلی مهم هست.😊
وقتی تصمیم به پرورش و نگهداری یک گیاه می گیرید برای مراقبت از اون باید صبر و حوصله داشته باشید.
گیاهان زیاد دیگری هستند که وجود آن ها برای اتاقتان مفید و ضروری هستند، می توانید چند نمونه دیگر نام ببرید؟

دیدگاهتان را بنویسید